Firedoblet omsetningen med fornøyde kunder

Marineservice firedoblet omsetningen sin i 2021, og opplevde rekordhøye salgstall. Suksessen tilskriver de god kundebehandling, en komplett tjeneste tilpasset kundenes behov, og høy kompetanse blant de ansatte.

På kun fem år har Marineservice gått fra å være en helt nyetablert og ukjent tilbyder av fritidsbåter til å ha firedoblet omsetningen sin. Gjennom tøffe perioder med mye usikkerhet i både markedet, og verden forøvrig, har de gjennom gode relasjoner bygget en kundegruppe, en merkevare og et rykte basert på gode verdier og lojalitet.

Eventyret som skulle etablere Marineservice som en av bransjens mest populære tilbydere av fritidsbåter til privatmarkedet, startet i beskjedne lokaler på Alnabru i Oslo. I dag har de en variert kundegruppe og har investert i nye, større lokaler på Skedsmokorset, med eget opplag i Nittedal.

Et enkelt båtliv for kunden

Allerede i 2016 var det klart for daglig leder i Marineservice, Thomas Edvardsen, at det var noe som manglet i markedet for fritidsbåter. Han la merke til at flere båteiere ble overlatt til seg selv etter kjøp av ny båt, uten at de nødvendigvis hadde en plan for verken vedlikehold eller opplag av båten utenom sesong.

Som båteier kan man gjerne kjenne seg igjen i kjølige høstkvelder nede ved brygga, med time etter time med puss og vask av båt etter endt sommersesong. I tillegg til tiden man legger ned er man også nødt til å finne lagringsplass for båten, noe ikke alle har verken plass eller anledning til.

– Hovedmålet vårt er å skape et enklere båtliv for kunden. Vi selger deg ikke bare en båt, vi tar vare på deg gjennom hele båtlivet ditt.
Dette ønsket Edvardsen å gjøre suksess med, og satt seg dermed ned for å lage en tjeneste for å ivareta kunden fra A til Å.

– Slik det er nå kommer kunden til oss og kjøper båten de ønsker, og vi leverer båten på vannet klar til bruk. Etter endt sesong henter vi båten, tar den opp, lagrer den til neste sesong og gjennomfører alt av vedlikehold båten trenger. Når neste sesong starter opp leverer vi den tilbake på vannet, klar til bruk.

Et omfangsrikt kompetansesenter for båt

Det er viktig for Edvardsen og Marineservice å kunne levere kvalitetsbåter til mange ulike typer kunder, sammen med gode råd og tips til bruk og vedlikehold av disse båtene.

Marineservice er i dag en sertifisert forhandler og reparatør av Yamaha motorer, og kan tilby kundene topp service gjennom hele motorens levetid. I tillegg til sertifiseringen fra Yamaha, er Marineservice autorisert Verksted for motorer fra Mercury og Suzuki.

Er du i markedet for å kjøpe ny båt, er det verdt å merke seg utvalget som tilbys hos Marineservice.

Her finner du alt fra tradisjonsrike båter fra Finnmaster, stilige aluminiumsbåter fra Husky, romslige folkebåter fra Pioneer, raske og brukervennlige ribber fra Highfield til en rekke spennende alternativer fra det velkjente merket Ryds som er et nytt båtmerke for Marineservice..

Fordelt på hele bedriften er Marineservice i dag 9 svært dyktige ansatte som både har høy kompetanse på de ulike båtmerkene, samt lang erfaring fra bransjen og båtlivet forøvrig. Her får du alltid god service og oppfølging, og verkstedet har fått godkjenning av Norboat som er fungerende bransjeorganisasjonen til båtbransjen.

"Den lykkeligste dagen for en båteier er dagen han kjøper båten – og dagen han selger den"

I tillegg til dette står Marineservice klare til å bistå både ved kjøp og salg. Du kan med andre ord overlate hele jobben til en profesjonell partner med høy kompetanse og lang erfaring i markedet.

Lykkes med gode kundeforhold

Gjennom å ta vare på kunden fra første kontakt og videre utover båtlivet, har Marineservice bygget seg opp en voksen og lojal kundegruppe i Oslo og omegn. I sitt første driftsår hadde selskapet seks millioner kroner i omsetning, og siden da har etterspørselen og populariteten økt kraftig.

I 2021, etter fem år med drift, omsatte Marineservice for hele 38 millioner kroner, og selskapet har i dag etablert en solid posisjon i markedet.

– I dag selger vi 110 båter og 250 motorer i året, noe som er utrolig gøy. I tillegg ser vi at kundene kommer tilbake for å få hjelp med vedlikehold, ekstrautstyr og reparasjoner.

Det er viktig for Edvardsen å ta vare på de gode forholdene i årene som kommer, gjennom et godt tilbud til kundene, og et stort fokus på god oppfølging fra kjøp til salg.

Del gjerne:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print